Στην βιολογία, το περιβάλλον μπορεί να καθοριστεί σαν ενα σύνολο κλιματικών, βιοτικών, κοινωνικών και εδαφικών παραγόντων που δρουν σε έναν οργανισμό και καθορίζουν την ανάπτυξη και την επιβίωση του. Έτσι, περιλαμβάνει οτιδήποτε μπορεί να επηρεάσει άμεσα τον μεταβολισμό ή τη συμπεριφορά των ζωντανών οργανισμών ή ειδών, όπως το φως, ο αέρας, το νερό, το έδαφος και άλλοι παράγοντες. Δείτε επίσης το άρθρο για το φυσικό περιβάλλον και τη φυσική επιλογή.
Στην αρχιτεκτονική, την εργονομία και την ασφάλεια στην εργασία, περιβάλλον είναι το σύνολο των χαρακτηριστικών ενός δωματίου ή κτιρίου που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής και την αποδοτικότητα, περιλαμβανομένων των διαστάσεων και της διαρρύθμισης των χώρων διαβίωσης και της επίπλωσης, του φωτισμού, του αερισμού, της θερμοκρασίας, του θορύβου κλπ. Επίσης μπορεί να αναφέρεται στο σύνολο των δομικών κατασκευών. Δείτε επίσης το άρθρο για το δομημένο περιβάλλον.
Στην ψυχολογία, περιβαλλοντισμός είναι η θεωρία ότι το περιβάλλον (με τη γενική και κοινωνική έννοια) παίζει μεγαλύτερο ρόλο από την κληρονομικότητα καθορίζοντας την ανάπτυξη ενός ατόμου. Συγκεκριμένα, το περιβάλλον είναι ένας σημαντικός παράγοντας πολλών ψυχολογικών θεωριών.
Στην τέχνη, το περιβάλλον αποτελεί κινητήριο μοχλό και μούσα εμπνέοντας τους ζωγράφους ή τους ποιητές. Σε όλες τις μορφές της Τέχνης αποτελεί έμπνευση και οι Καλές Τέχνες φανερώνουν την επιρροή οπού άσκησε σε όλους τους καλλιτέχνες με όποιο είδος Τέχνης κι αν ασχολούνται. Ο άνθρωπος μέσα στο περιβάλλον δημιουργεί Μουσική, Ζωγραφική, Ποίηση, Γλυπτική, χορό, τραγούδι, θέατρο, αλλά και όλες οι μορφές τέχνης έχουν άμεση έμπνευση από το περιβάλλον.

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2021

Comparing Long‐Term Outcomes in Tracheostomy Placed in the First Year of Life

xlomafota13 shared this article with you from Inoreader

Objectives//Hypothesis

To characterize long‐term outcomes in pediatric patients requiring tracheotomy in the first year of life.

Study Design

Retrospective case series.

Methods

A retrospective longitudinal registry of tracheostomy patients was queried for patients who underwent tracheotomy from birth to 11 months. Primary outcomes were decannulation and survival. Secondary outcomes included neurocognitive quality of life assessed with the PedsQL Family Impact Module (scored from worst to best, 0 to 100 points).

Results

The study included 337 children. Thirty (8.90%) were neonates and 307 (91.10%) were infants. The population was 56.08% male (n = 189), and the racial and ethnicity composition were equally distributed (29.97% White, 31.45% Black, and 31.16% Hispanic). Significant differences between neonates and postneonates included birth weight in grams (2,731.40 vs. 1,950.44, P < .05), extreme prematurity (13.33% vs. 38.88%, P = .01), upper airway obstruction (80.00% vs. 42.67%, P < .05), and the need for mechanical ventilation (40.00% vs. 83.71%, P < .05). Despite these differences, long‐term outcomes were similar: decannulation (X 2 = 2.19, P = .14), death (X 2 = 2.63, P = .11), and neurocognitive quality of life (X 2 = 2.63, P = .27). Having a child with a tracheostomy caused the most problems with being physically tired (mean = 75.32 ± 3.90), emotional frustration (mean = 77.31 ± 5.05), and worry (mean standard deviation = 74.23 ± 6.48).

Conclusion

There were demographic differences between neonatal and infantile tracheostomy patients, but they did not affect long‐term outcomes. The presence of a tracheostomy caused a significant impact on a family's quality of life.

Level of Evidence

3. Laryngoscope, 2021

View on the web

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου