Στην βιολογία, το περιβάλλον μπορεί να καθοριστεί σαν ενα σύνολο κλιματικών, βιοτικών, κοινωνικών και εδαφικών παραγόντων που δρουν σε έναν οργανισμό και καθορίζουν την ανάπτυξη και την επιβίωση του. Έτσι, περιλαμβάνει οτιδήποτε μπορεί να επηρεάσει άμεσα τον μεταβολισμό ή τη συμπεριφορά των ζωντανών οργανισμών ή ειδών, όπως το φως, ο αέρας, το νερό, το έδαφος και άλλοι παράγοντες. Δείτε επίσης το άρθρο για το φυσικό περιβάλλον και τη φυσική επιλογή.
Στην αρχιτεκτονική, την εργονομία και την ασφάλεια στην εργασία, περιβάλλον είναι το σύνολο των χαρακτηριστικών ενός δωματίου ή κτιρίου που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής και την αποδοτικότητα, περιλαμβανομένων των διαστάσεων και της διαρρύθμισης των χώρων διαβίωσης και της επίπλωσης, του φωτισμού, του αερισμού, της θερμοκρασίας, του θορύβου κλπ. Επίσης μπορεί να αναφέρεται στο σύνολο των δομικών κατασκευών. Δείτε επίσης το άρθρο για το δομημένο περιβάλλον.
Στην ψυχολογία, περιβαλλοντισμός είναι η θεωρία ότι το περιβάλλον (με τη γενική και κοινωνική έννοια) παίζει μεγαλύτερο ρόλο από την κληρονομικότητα καθορίζοντας την ανάπτυξη ενός ατόμου. Συγκεκριμένα, το περιβάλλον είναι ένας σημαντικός παράγοντας πολλών ψυχολογικών θεωριών.
Στην τέχνη, το περιβάλλον αποτελεί κινητήριο μοχλό και μούσα εμπνέοντας τους ζωγράφους ή τους ποιητές. Σε όλες τις μορφές της Τέχνης αποτελεί έμπνευση και οι Καλές Τέχνες φανερώνουν την επιρροή οπού άσκησε σε όλους τους καλλιτέχνες με όποιο είδος Τέχνης κι αν ασχολούνται. Ο άνθρωπος μέσα στο περιβάλλον δημιουργεί Μουσική, Ζωγραφική, Ποίηση, Γλυπτική, χορό, τραγούδι, θέατρο, αλλά και όλες οι μορφές τέχνης έχουν άμεση έμπνευση από το περιβάλλον.

Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2018

Experimental study on the particulate matter and nitrogenous compounds from diesel engine retrofitted with DOC+CDPF+SCR

elsevier-non-solus.png

Publication date: March 2018
Source:Atmospheric Environment, Volume 177
Author(s): Yunhua Zhang, Diming Lou, Piqiang Tan, Zhiyuan Hu
The increasingly stringent emission regulations will mandate the retrofit of after-treatment devices for in-use diesel vehicles, in order to reduce their substantial particulate matter and nitrogen oxides (NOX) emissions. In this paper, a combination of DOC (diesel oxidation catalyst), CDPF (catalytic diesel particulate filter) and SCR (selective catalytic reduction) retrofit for a heavy-duty diesel engine was employed to perform experiment on the engine test bench to evaluate the effects on the particulate matter emissions including particle number (PN), particle mass (PM), particle size distributions and nitrogenous compounds emissions including NOX, nitrogen dioxide (NO2)/NOX, nitrous oxide (N2O) and ammonia (NH3) slip. In addition, the urea injection was also of our concern. The results showed that the DOC+CDPF+SCR retrofit almost had no adverse effect on the engine power and fuel consumption. Under the test loads, the upstream DOC and CDPF reduced the PN and PM by an average of 91.6% and 90.9%, respectively. While the downstream SCR brought about an average decrease of 85% NOX. Both PM and NOX emission factors based on this retrofit were lower than China-Ⅳ limits (ESC), and even lower than China-Ⅴ limits (ESC) at medium and high loads. The DOC and CDPF changed the particle size distributions, leading to the increase in the proportion of accumulation mode particles and the decrease in the percentage of nuclear mode particles. This indicates that the effect of DOC and CDPF on nuclear mode particles was better than that of accumulation mode ones. The upstream DOC could increase the NO2/NOX ratio to 40%, higher NO2/NOX ratio improved the efficiency of CDPF and SCR. Besides, the N2O emission increased by an average of 2.58 times after the retrofit and NH3 slip occurred with the average of 26.7 ppm. The rate of urea injection was roughly equal to 8% of the fuel consumption rate. The DOC+CDPF+SCR retrofit was proved a feasible and effective measurement in terms of reducing particulate emissions and NOX simultaneously for in-use engine. However, it also resulted in higher N2O emission, NH3 slip as well as urea injecting strategy problem which should be of further concern.



from Enviromental via alkiviadis.1961 on Inoreader http://ift.tt/2GsibZR

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου