Στην βιολογία, το περιβάλλον μπορεί να καθοριστεί σαν ενα σύνολο κλιματικών, βιοτικών, κοινωνικών και εδαφικών παραγόντων που δρουν σε έναν οργανισμό και καθορίζουν την ανάπτυξη και την επιβίωση του. Έτσι, περιλαμβάνει οτιδήποτε μπορεί να επηρεάσει άμεσα τον μεταβολισμό ή τη συμπεριφορά των ζωντανών οργανισμών ή ειδών, όπως το φως, ο αέρας, το νερό, το έδαφος και άλλοι παράγοντες. Δείτε επίσης το άρθρο για το φυσικό περιβάλλον και τη φυσική επιλογή.
Στην αρχιτεκτονική, την εργονομία και την ασφάλεια στην εργασία, περιβάλλον είναι το σύνολο των χαρακτηριστικών ενός δωματίου ή κτιρίου που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής και την αποδοτικότητα, περιλαμβανομένων των διαστάσεων και της διαρρύθμισης των χώρων διαβίωσης και της επίπλωσης, του φωτισμού, του αερισμού, της θερμοκρασίας, του θορύβου κλπ. Επίσης μπορεί να αναφέρεται στο σύνολο των δομικών κατασκευών. Δείτε επίσης το άρθρο για το δομημένο περιβάλλον.
Στην ψυχολογία, περιβαλλοντισμός είναι η θεωρία ότι το περιβάλλον (με τη γενική και κοινωνική έννοια) παίζει μεγαλύτερο ρόλο από την κληρονομικότητα καθορίζοντας την ανάπτυξη ενός ατόμου. Συγκεκριμένα, το περιβάλλον είναι ένας σημαντικός παράγοντας πολλών ψυχολογικών θεωριών.
Στην τέχνη, το περιβάλλον αποτελεί κινητήριο μοχλό και μούσα εμπνέοντας τους ζωγράφους ή τους ποιητές. Σε όλες τις μορφές της Τέχνης αποτελεί έμπνευση και οι Καλές Τέχνες φανερώνουν την επιρροή οπού άσκησε σε όλους τους καλλιτέχνες με όποιο είδος Τέχνης κι αν ασχολούνται. Ο άνθρωπος μέσα στο περιβάλλον δημιουργεί Μουσική, Ζωγραφική, Ποίηση, Γλυπτική, χορό, τραγούδι, θέατρο, αλλά και όλες οι μορφές τέχνης έχουν άμεση έμπνευση από το περιβάλλον.

Τρίτη 23 Μαρτίου 2021

Symptoms of Depression in Patients with Chemosensory Disorders

xlomafota13 shared this article with you from Inoreader
Introduction: Patients with chemosensory dysfunction frequently report symptoms of depression. The current study aims to clarify whether the type (smell dysfunction, taste dysfunction, and mixed smell and taste dysfunction), severity, duration, or cause of dysfunction have differential impacts on the symptoms of depression. Methods: 899 patients with chemosensory disorders and 62 controls were included. Following a structured interview and an otorhinolaryngological examination, subjects underwent olfactory tests (Sniffin' Sticks), gustatory tests (taste sprays) and an assessment of depressive symptoms (Beck Depression Inventory). Information on the cause and duration of disorders was also collected. Results: Patients with combined olfactory/gustatory dysfunction had higher depression scores than patients with smell dysfunction only and controls, and no significant difference was found between the smell dysfunction and controls. Anosmi a patients, but not hyposmia patients, exhibited higher depression scores than controls. Among various causes of chemosensory disorders, patients from the posttraumatic group had higher depression scores than patients with other causes of chemosensory dysfunction (sinonasal, idiopathic, or postinfectious). Multiple linear regression analyses suggested that reduced olfactory function was associated with enhanced depression scores in the olfactory disorders group (B = −0.326, t = −2.294, and p = 0.02) and in all patients with chemosensory disorders (B = −0.374, t = −2.550, p = 0.017). Discussion/Conclusion: Simultaneously decreased input of olfaction and gustation seems to have an additive effect on the exacerbation of emotional dysfunction. Early intervention should be considered for depression symptoms in patients with mixed olfactory/gustatory dysfunction in clinical practice.
ORL
View on the web

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου