Στην βιολογία, το περιβάλλον μπορεί να καθοριστεί σαν ενα σύνολο κλιματικών, βιοτικών, κοινωνικών και εδαφικών παραγόντων που δρουν σε έναν οργανισμό και καθορίζουν την ανάπτυξη και την επιβίωση του. Έτσι, περιλαμβάνει οτιδήποτε μπορεί να επηρεάσει άμεσα τον μεταβολισμό ή τη συμπεριφορά των ζωντανών οργανισμών ή ειδών, όπως το φως, ο αέρας, το νερό, το έδαφος και άλλοι παράγοντες. Δείτε επίσης το άρθρο για το φυσικό περιβάλλον και τη φυσική επιλογή.
Στην αρχιτεκτονική, την εργονομία και την ασφάλεια στην εργασία, περιβάλλον είναι το σύνολο των χαρακτηριστικών ενός δωματίου ή κτιρίου που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής και την αποδοτικότητα, περιλαμβανομένων των διαστάσεων και της διαρρύθμισης των χώρων διαβίωσης και της επίπλωσης, του φωτισμού, του αερισμού, της θερμοκρασίας, του θορύβου κλπ. Επίσης μπορεί να αναφέρεται στο σύνολο των δομικών κατασκευών. Δείτε επίσης το άρθρο για το δομημένο περιβάλλον.
Στην ψυχολογία, περιβαλλοντισμός είναι η θεωρία ότι το περιβάλλον (με τη γενική και κοινωνική έννοια) παίζει μεγαλύτερο ρόλο από την κληρονομικότητα καθορίζοντας την ανάπτυξη ενός ατόμου. Συγκεκριμένα, το περιβάλλον είναι ένας σημαντικός παράγοντας πολλών ψυχολογικών θεωριών.
Στην τέχνη, το περιβάλλον αποτελεί κινητήριο μοχλό και μούσα εμπνέοντας τους ζωγράφους ή τους ποιητές. Σε όλες τις μορφές της Τέχνης αποτελεί έμπνευση και οι Καλές Τέχνες φανερώνουν την επιρροή οπού άσκησε σε όλους τους καλλιτέχνες με όποιο είδος Τέχνης κι αν ασχολούνται. Ο άνθρωπος μέσα στο περιβάλλον δημιουργεί Μουσική, Ζωγραφική, Ποίηση, Γλυπτική, χορό, τραγούδι, θέατρο, αλλά και όλες οι μορφές τέχνης έχουν άμεση έμπνευση από το περιβάλλον.

Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2017

IJERPH, Vol. 14, Pages 1287: Fatal Pediatric Motor Vehicle Crashes on U.S. Native American Indian Lands Compared to Adjacent Non-Indian Lands: Restraint Use and Injury by Driver, Vehicle, Roadway and Crash Characteristics

IJERPH, Vol. 14, Pages 1287: Fatal Pediatric Motor Vehicle Crashes on U.S. Native American Indian Lands Compared to Adjacent Non-Indian Lands: Restraint Use and Injury by Driver, Vehicle, Roadway and Crash Characteristics

International Journal of Environmental Research and Public Health doi: 10.3390/ijerph14111287

Authors: Shin Oh Chang Liu Joyce Pressley

There are large disparities in American Indian pediatric motor vehicle (MV) mortality with reports that several factors may contribute. The Fatality Analysis Reporting System for 2000–2014 was used to examine restraint use for occupants aged 0–19 years involved in fatal MV crashes on Indian lands (n = 1667) and non-Indian lands in adjacent states (n = 126,080). SAS GLIMMIX logistic regression with random effects was used to generate odds ratios (OR) with 95% confidence intervals (CI). Restraint use increased in both areas over the study period with restraint use on Indian lands being just over half that of non-Indian lands for drivers (36.8% vs. 67.8%, p < 0.0001) and for pediatric passengers (33.1% vs. 59.3%, p < 0.0001). Driver restraint was the strongest predictor of passenger restraint on both Indian and non-Indian lands exerting a stronger effect in ages 13–19 than in 0–12 year olds. Valid licensed driver was a significant predictor of restraint use in ages 0–12 years. Passengers in non-cars (SUVs, vans and pickup trucks) were less likely to be restrained. Restraint use improved over the study period in both areas, but disparities failed to narrow as restraint use remains lower and driver, vehicle and crash risk factors higher for MV mortality on Indian lands.



from Enviromental via alkiviadis.1961 on Inoreader http://ift.tt/2y6HCuj

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου