Στην βιολογία, το περιβάλλον μπορεί να καθοριστεί σαν ενα σύνολο κλιματικών, βιοτικών, κοινωνικών και εδαφικών παραγόντων που δρουν σε έναν οργανισμό και καθορίζουν την ανάπτυξη και την επιβίωση του. Έτσι, περιλαμβάνει οτιδήποτε μπορεί να επηρεάσει άμεσα τον μεταβολισμό ή τη συμπεριφορά των ζωντανών οργανισμών ή ειδών, όπως το φως, ο αέρας, το νερό, το έδαφος και άλλοι παράγοντες. Δείτε επίσης το άρθρο για το φυσικό περιβάλλον και τη φυσική επιλογή.
Στην αρχιτεκτονική, την εργονομία και την ασφάλεια στην εργασία, περιβάλλον είναι το σύνολο των χαρακτηριστικών ενός δωματίου ή κτιρίου που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής και την αποδοτικότητα, περιλαμβανομένων των διαστάσεων και της διαρρύθμισης των χώρων διαβίωσης και της επίπλωσης, του φωτισμού, του αερισμού, της θερμοκρασίας, του θορύβου κλπ. Επίσης μπορεί να αναφέρεται στο σύνολο των δομικών κατασκευών. Δείτε επίσης το άρθρο για το δομημένο περιβάλλον.
Στην ψυχολογία, περιβαλλοντισμός είναι η θεωρία ότι το περιβάλλον (με τη γενική και κοινωνική έννοια) παίζει μεγαλύτερο ρόλο από την κληρονομικότητα καθορίζοντας την ανάπτυξη ενός ατόμου. Συγκεκριμένα, το περιβάλλον είναι ένας σημαντικός παράγοντας πολλών ψυχολογικών θεωριών.
Στην τέχνη, το περιβάλλον αποτελεί κινητήριο μοχλό και μούσα εμπνέοντας τους ζωγράφους ή τους ποιητές. Σε όλες τις μορφές της Τέχνης αποτελεί έμπνευση και οι Καλές Τέχνες φανερώνουν την επιρροή οπού άσκησε σε όλους τους καλλιτέχνες με όποιο είδος Τέχνης κι αν ασχολούνται. Ο άνθρωπος μέσα στο περιβάλλον δημιουργεί Μουσική, Ζωγραφική, Ποίηση, Γλυπτική, χορό, τραγούδι, θέατρο, αλλά και όλες οι μορφές τέχνης έχουν άμεση έμπνευση από το περιβάλλον.

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2021

Sudden Sensorineural Hearing Loss in Children—Management and Outcomes: A Meta‐analysis

xlomafota13 shared this article with you from Inoreader

Objective

To identify which patient characteristics and treatments are associated with hearing improvement in patients with pediatric sudden sensorineural hearing loss (SSNHL).

Methods

PubMed, Web of Science, Cochrane Library, PsycINFO, and Cumulative Index to Nursing and Allied Health Literature were systematically searched for articles published before February 5, 2019, and references of relevant articles were screened. Original English‐language case series and cohort studies were included if they addressed SSNHL in patients <20 years of age. Study characteristics, patient demographics, symptoms, treatments, and hearing outcomes were extracted. The primary outcome was hearing improvement.

Results

Thirteen studies were included, totaling 605 patients (670 ears). Hearing did not improve in 46.7% of ears (95% confidence interval [CI]: 34.4% to 59.0%). Imaging (computed tomography and/or magnetic resonance imaging) results were described in three studies, and 24.2% of ears (95% CI: 7.7% to 40.6%) had abnormal findings. The most common serological finding was cytomegalovirus immunoglobulin (Ig)G or IgM (34.3% of ears tested, 95% CI: −2.9% to 71.6%). Unilateral hearing loss (odds ratio [OR]:3.85, P < .001), tinnitus (OR: 2.20, P = .003), age >12 years (OR: 2.11, P = .002), and ascending audiogram (OR: 3.66, P = .005), but not systemic or intratympanic steroids, were associated with increased odds of partial or complete improvement. In contrast, profound hearing loss (OR: 0.29, P < .001) and treatment delay of >6 days (OR: 0.27, P < .001) were associated with decreased odds of improvement.

Conclusions

Despite treatment, half of patients had no improvement in hearing. Prognostic factors associated with hearing improvement were generally consistent with those established in the adult population. Further research with consistent definitions for hearing improvement is needed to improve the understanding and treatment of pediatric SSNHL.

Level of Evidence

Laryngoscope, 131:425–434, 2021

View on the web

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου