Στην βιολογία, το περιβάλλον μπορεί να καθοριστεί σαν ενα σύνολο κλιματικών, βιοτικών, κοινωνικών και εδαφικών παραγόντων που δρουν σε έναν οργανισμό και καθορίζουν την ανάπτυξη και την επιβίωση του. Έτσι, περιλαμβάνει οτιδήποτε μπορεί να επηρεάσει άμεσα τον μεταβολισμό ή τη συμπεριφορά των ζωντανών οργανισμών ή ειδών, όπως το φως, ο αέρας, το νερό, το έδαφος και άλλοι παράγοντες. Δείτε επίσης το άρθρο για το φυσικό περιβάλλον και τη φυσική επιλογή.
Στην αρχιτεκτονική, την εργονομία και την ασφάλεια στην εργασία, περιβάλλον είναι το σύνολο των χαρακτηριστικών ενός δωματίου ή κτιρίου που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής και την αποδοτικότητα, περιλαμβανομένων των διαστάσεων και της διαρρύθμισης των χώρων διαβίωσης και της επίπλωσης, του φωτισμού, του αερισμού, της θερμοκρασίας, του θορύβου κλπ. Επίσης μπορεί να αναφέρεται στο σύνολο των δομικών κατασκευών. Δείτε επίσης το άρθρο για το δομημένο περιβάλλον.
Στην ψυχολογία, περιβαλλοντισμός είναι η θεωρία ότι το περιβάλλον (με τη γενική και κοινωνική έννοια) παίζει μεγαλύτερο ρόλο από την κληρονομικότητα καθορίζοντας την ανάπτυξη ενός ατόμου. Συγκεκριμένα, το περιβάλλον είναι ένας σημαντικός παράγοντας πολλών ψυχολογικών θεωριών.
Στην τέχνη, το περιβάλλον αποτελεί κινητήριο μοχλό και μούσα εμπνέοντας τους ζωγράφους ή τους ποιητές. Σε όλες τις μορφές της Τέχνης αποτελεί έμπνευση και οι Καλές Τέχνες φανερώνουν την επιρροή οπού άσκησε σε όλους τους καλλιτέχνες με όποιο είδος Τέχνης κι αν ασχολούνται. Ο άνθρωπος μέσα στο περιβάλλον δημιουργεί Μουσική, Ζωγραφική, Ποίηση, Γλυπτική, χορό, τραγούδι, θέατρο, αλλά και όλες οι μορφές τέχνης έχουν άμεση έμπνευση από το περιβάλλον.

Τετάρτη 12 Μαΐου 2021

Evaluation of phoneme recognition skills in pediatric auditory brainstem implant users

xlomafota13 shared this article with you from Inoreader

Eur Arch Otorhinolaryngol. 2021 May 11. doi: 10.1007/s00405-021-06840-3. Online ahead of print.

ABSTRACT

OBJECTIVES: This study aims to evaluate the relationship between phoneme recognition skills and language development skills in pediatric auditory brainstem implant (ABI) users. It further intends to identify the delays and problems that may occur in the phoneme recognition skills of children with ABI and shed light on rehabilitation programs.

METHODS: Our study included 20 children using ABI and another 20 using cochlear implants (CI). They were aged between 6 and 8 years 11 months. The participants exhibited homogenous demographic and audiological characteristics. The Turkish version of the Test of Language Development-Primary: Fourth Edition (TOLDP:4) was used to evaluate the language development skills, and the Turkish version of the Phoneme Recognition Test (PRT) was applied to assess the phoneme recognition skills.

RESULTS: There was a statistically significant difference (p < 0.05) in the PRT values as well as in the language development skills between the children with ABI and those with CI. It was observed that the values of the children with CI were significantly higher than those of children with ABI.

CONCLUSION: Although children with ABI were not able to match the skills of their peers with CI, their language development and communication skills improved. It is believed that this study will contribute to the literature by demonstrating that the use of ABI improves phoneme recognition skills in children who are not eligible for CI or who do not adequately benefit from CI.

PMID:33977366 | DOI:10.1007/s00405-021-06840-3

View on the web

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου