Στην βιολογία, το περιβάλλον μπορεί να καθοριστεί σαν ενα σύνολο κλιματικών, βιοτικών, κοινωνικών και εδαφικών παραγόντων που δρουν σε έναν οργανισμό και καθορίζουν την ανάπτυξη και την επιβίωση του. Έτσι, περιλαμβάνει οτιδήποτε μπορεί να επηρεάσει άμεσα τον μεταβολισμό ή τη συμπεριφορά των ζωντανών οργανισμών ή ειδών, όπως το φως, ο αέρας, το νερό, το έδαφος και άλλοι παράγοντες. Δείτε επίσης το άρθρο για το φυσικό περιβάλλον και τη φυσική επιλογή.
Στην αρχιτεκτονική, την εργονομία και την ασφάλεια στην εργασία, περιβάλλον είναι το σύνολο των χαρακτηριστικών ενός δωματίου ή κτιρίου που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής και την αποδοτικότητα, περιλαμβανομένων των διαστάσεων και της διαρρύθμισης των χώρων διαβίωσης και της επίπλωσης, του φωτισμού, του αερισμού, της θερμοκρασίας, του θορύβου κλπ. Επίσης μπορεί να αναφέρεται στο σύνολο των δομικών κατασκευών. Δείτε επίσης το άρθρο για το δομημένο περιβάλλον.
Στην ψυχολογία, περιβαλλοντισμός είναι η θεωρία ότι το περιβάλλον (με τη γενική και κοινωνική έννοια) παίζει μεγαλύτερο ρόλο από την κληρονομικότητα καθορίζοντας την ανάπτυξη ενός ατόμου. Συγκεκριμένα, το περιβάλλον είναι ένας σημαντικός παράγοντας πολλών ψυχολογικών θεωριών.
Στην τέχνη, το περιβάλλον αποτελεί κινητήριο μοχλό και μούσα εμπνέοντας τους ζωγράφους ή τους ποιητές. Σε όλες τις μορφές της Τέχνης αποτελεί έμπνευση και οι Καλές Τέχνες φανερώνουν την επιρροή οπού άσκησε σε όλους τους καλλιτέχνες με όποιο είδος Τέχνης κι αν ασχολούνται. Ο άνθρωπος μέσα στο περιβάλλον δημιουργεί Μουσική, Ζωγραφική, Ποίηση, Γλυπτική, χορό, τραγούδι, θέατρο, αλλά και όλες οι μορφές τέχνης έχουν άμεση έμπνευση από το περιβάλλον.

Πέμπτη 1 Ιουνίου 2017

Workplace Bullying and Presenteeism: The Path Through Emotional Exhaustion and Psychological Wellbeing

Abstract
Objective:
Workplace bullying is an increasing phenomenon that concerns managers and employees. However, few studies have investigated how workplace bullying relates with work-related exhaustion and indicators of productivity loss due to presenteeism. Thus, the aim of the present study was to examine the intervening variables of emotional exhaustion and psychological wellbeing in the direct and indirect relationships between workplace bullying and indicators of productivity loss due to presenteeism.
Method:
In a cross-sectional study, we tested a structural equation model using web survey data of 353 workers from a service company, with the variables: workplace bullying (Quine, 1999), emotional exhaustion (Maslach Burnout Inventory; MBI), psychological wellbeing (GHQ-28), and indicators of productivity loss due to presenteeism (SPS-6). All variables presented acceptable psychometric evidence.
Results:
The final model revealed a reasonable fit. Workplace bullying was significantly and positively related to emotional exhaustion, which in turn, was significantly related to the loss of psychological wellbeing. Workplace bullying, emotional exhaustion, and the loss of psychological wellbeing were negatively related to concentration (avoiding distraction). Emotional exhaustion and psychological wellbeing mediated the studied structural relationships.
Conclusions:
Our study contributes to theory and practice, since occupational health professionals should be aware that burnout and the loss of wellbeing may be related to workplace bullying and that productivity loss due to presenteeism may be a warning sign. Leaders can understand the underlying mechanism that explains employees' productivity loss due to presenteeism by addressing workplace bullying and its negative relation with emotional exhaustion and wellbeing.

from OMICS International : Environmental Sciences via xlomafota.13 on Inoreader http://ift.tt/2rv6wEh
via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου