Στην βιολογία, το περιβάλλον μπορεί να καθοριστεί σαν ενα σύνολο κλιματικών, βιοτικών, κοινωνικών και εδαφικών παραγόντων που δρουν σε έναν οργανισμό και καθορίζουν την ανάπτυξη και την επιβίωση του. Έτσι, περιλαμβάνει οτιδήποτε μπορεί να επηρεάσει άμεσα τον μεταβολισμό ή τη συμπεριφορά των ζωντανών οργανισμών ή ειδών, όπως το φως, ο αέρας, το νερό, το έδαφος και άλλοι παράγοντες. Δείτε επίσης το άρθρο για το φυσικό περιβάλλον και τη φυσική επιλογή.
Στην αρχιτεκτονική, την εργονομία και την ασφάλεια στην εργασία, περιβάλλον είναι το σύνολο των χαρακτηριστικών ενός δωματίου ή κτιρίου που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής και την αποδοτικότητα, περιλαμβανομένων των διαστάσεων και της διαρρύθμισης των χώρων διαβίωσης και της επίπλωσης, του φωτισμού, του αερισμού, της θερμοκρασίας, του θορύβου κλπ. Επίσης μπορεί να αναφέρεται στο σύνολο των δομικών κατασκευών. Δείτε επίσης το άρθρο για το δομημένο περιβάλλον.
Στην ψυχολογία, περιβαλλοντισμός είναι η θεωρία ότι το περιβάλλον (με τη γενική και κοινωνική έννοια) παίζει μεγαλύτερο ρόλο από την κληρονομικότητα καθορίζοντας την ανάπτυξη ενός ατόμου. Συγκεκριμένα, το περιβάλλον είναι ένας σημαντικός παράγοντας πολλών ψυχολογικών θεωριών.
Στην τέχνη, το περιβάλλον αποτελεί κινητήριο μοχλό και μούσα εμπνέοντας τους ζωγράφους ή τους ποιητές. Σε όλες τις μορφές της Τέχνης αποτελεί έμπνευση και οι Καλές Τέχνες φανερώνουν την επιρροή οπού άσκησε σε όλους τους καλλιτέχνες με όποιο είδος Τέχνης κι αν ασχολούνται. Ο άνθρωπος μέσα στο περιβάλλον δημιουργεί Μουσική, Ζωγραφική, Ποίηση, Γλυπτική, χορό, τραγούδι, θέατρο, αλλά και όλες οι μορφές τέχνης έχουν άμεση έμπνευση από το περιβάλλον.

Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2021

Cognitive Pathways to Belief in Karma and Belief in God

xloma.fota13 shared this article with you from Inoreader

Abstract

Supernatural beliefs are ubiquitous around the world, and mounting evidence indicates that these beliefs partly rely on intuitive, cross‐culturally recurrent cognitive processes. Specifically, past research has focused on humans' intuitive tendency to perceive minds as part of the cognitive foundations of belief in a personified God—an agentic, morally concerned supernatural entity. However, much less is known about belief in karma—another culturally widespread but ostensibly non‐agentic supernatural entity reflecting ethical causation across reincarnations. In two studies and four high‐powered samples, including mostly Christian Canadians and mostly Hindu Indians (Study 1, N = 2,006) and mostly Christian Americans and Singaporean Buddhists (Study 2, N = 1,752), we provide the first systematic empirical investigation of the cognitive intuitions underlying various forms of belief in karma. We used path analyses to (a) replicate tests of t he previously documented cognitive predictors of belief in God, (b) test whether this same network of variables predicts belief in karma, and (c) examine the relative contributions of cognitive and cultural variables to both sets of beliefs. We found that cognitive tendencies toward intuitive thinking, mentalizing, dualism, and teleological thinking predicted a variety of beliefs about karma—including morally laden, non‐agentic, and agentic conceptualizations—above and beyond the variability explained by cultural learning about karma across cultures. These results provide further evidence for an independent role for both culture and cognition in supporting diverse types of supernatural beliefs in distinct cultural contexts.

View on the web

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου