Στην βιολογία, το περιβάλλον μπορεί να καθοριστεί σαν ενα σύνολο κλιματικών, βιοτικών, κοινωνικών και εδαφικών παραγόντων που δρουν σε έναν οργανισμό και καθορίζουν την ανάπτυξη και την επιβίωση του. Έτσι, περιλαμβάνει οτιδήποτε μπορεί να επηρεάσει άμεσα τον μεταβολισμό ή τη συμπεριφορά των ζωντανών οργανισμών ή ειδών, όπως το φως, ο αέρας, το νερό, το έδαφος και άλλοι παράγοντες. Δείτε επίσης το άρθρο για το φυσικό περιβάλλον και τη φυσική επιλογή.
Στην αρχιτεκτονική, την εργονομία και την ασφάλεια στην εργασία, περιβάλλον είναι το σύνολο των χαρακτηριστικών ενός δωματίου ή κτιρίου που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής και την αποδοτικότητα, περιλαμβανομένων των διαστάσεων και της διαρρύθμισης των χώρων διαβίωσης και της επίπλωσης, του φωτισμού, του αερισμού, της θερμοκρασίας, του θορύβου κλπ. Επίσης μπορεί να αναφέρεται στο σύνολο των δομικών κατασκευών. Δείτε επίσης το άρθρο για το δομημένο περιβάλλον.
Στην ψυχολογία, περιβαλλοντισμός είναι η θεωρία ότι το περιβάλλον (με τη γενική και κοινωνική έννοια) παίζει μεγαλύτερο ρόλο από την κληρονομικότητα καθορίζοντας την ανάπτυξη ενός ατόμου. Συγκεκριμένα, το περιβάλλον είναι ένας σημαντικός παράγοντας πολλών ψυχολογικών θεωριών.
Στην τέχνη, το περιβάλλον αποτελεί κινητήριο μοχλό και μούσα εμπνέοντας τους ζωγράφους ή τους ποιητές. Σε όλες τις μορφές της Τέχνης αποτελεί έμπνευση και οι Καλές Τέχνες φανερώνουν την επιρροή οπού άσκησε σε όλους τους καλλιτέχνες με όποιο είδος Τέχνης κι αν ασχολούνται. Ο άνθρωπος μέσα στο περιβάλλον δημιουργεί Μουσική, Ζωγραφική, Ποίηση, Γλυπτική, χορό, τραγούδι, θέατρο, αλλά και όλες οι μορφές τέχνης έχουν άμεση έμπνευση από το περιβάλλον.

Κυριακή 27 Ιουνίου 2021

The Effects of Neurodevelopmental Therapy on Feeding and Swallowing Activities in Children with Cerebral Palsy

xlomafota13 shared this article with you from Inoreader

pubmed-meta-image.png

Dysphagia. 2021 Jun 25. doi: 10.1007/s00455-021-10329-w. Online ahead of print.

ABSTRACT

This study investigated the effect of the structured Neurodevelopmental Therapy Method-Bobath (NDT-B) approach on the feeding and swallowing activity of patients with cerebral palsy (CP) and feeding difficulties. In addition to feeding and oral motor intervention strategies (OMIS), and nutrition-related caregiver training (NRCT), and the NDT-B, which was structured to increase trunk and postura l control, was added to the therapy program. Forty patients with CP, with a mean age of 3.25 ± 0.927 years, were classified using the Gross Motor Function Classification System, Eating and Drinking Ability Classification System, and Mini-Manual Ability Classification System. The patients were randomly assigned into two groups as OMIS + NRCT (n = 20) and OMIS + NRCT + NDT-B (n = 20). The program was applied for 6 weeks, 2 days/week, for 45 min. The patients were evaluated using the Trunk Impairment Scale, Schedule for Oral Motor Assessment, and the Pediatric Quality of Life Inventory before and after 6 weeks. The trunk control of the OMIS + NRCT + NDT-B group was superior to the other group (P = 0.026). Although there was an improvement in the groups according to the subcategories of SOMA, the OMIS + NRCT + NDT-B group was superior in the trainer cup and puree subcategories of SOMA (P = 0.05). A significant correlation was observed between trunk control and oral motor functions in c hildren with CP, and the eating function of children in the OMIS + NRCT + NDT-B group further improved. NDT-B-based neck and trunk stabilization exercises should be added to the treatment programs.Trial Registration NCT04403113.

PMID:34173063 | DOI:10.1007/s00455-021-10329-w

View on the web

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου