Στην βιολογία, το περιβάλλον μπορεί να καθοριστεί σαν ενα σύνολο κλιματικών, βιοτικών, κοινωνικών και εδαφικών παραγόντων που δρουν σε έναν οργανισμό και καθορίζουν την ανάπτυξη και την επιβίωση του. Έτσι, περιλαμβάνει οτιδήποτε μπορεί να επηρεάσει άμεσα τον μεταβολισμό ή τη συμπεριφορά των ζωντανών οργανισμών ή ειδών, όπως το φως, ο αέρας, το νερό, το έδαφος και άλλοι παράγοντες. Δείτε επίσης το άρθρο για το φυσικό περιβάλλον και τη φυσική επιλογή.
Στην αρχιτεκτονική, την εργονομία και την ασφάλεια στην εργασία, περιβάλλον είναι το σύνολο των χαρακτηριστικών ενός δωματίου ή κτιρίου που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής και την αποδοτικότητα, περιλαμβανομένων των διαστάσεων και της διαρρύθμισης των χώρων διαβίωσης και της επίπλωσης, του φωτισμού, του αερισμού, της θερμοκρασίας, του θορύβου κλπ. Επίσης μπορεί να αναφέρεται στο σύνολο των δομικών κατασκευών. Δείτε επίσης το άρθρο για το δομημένο περιβάλλον.
Στην ψυχολογία, περιβαλλοντισμός είναι η θεωρία ότι το περιβάλλον (με τη γενική και κοινωνική έννοια) παίζει μεγαλύτερο ρόλο από την κληρονομικότητα καθορίζοντας την ανάπτυξη ενός ατόμου. Συγκεκριμένα, το περιβάλλον είναι ένας σημαντικός παράγοντας πολλών ψυχολογικών θεωριών.
Στην τέχνη, το περιβάλλον αποτελεί κινητήριο μοχλό και μούσα εμπνέοντας τους ζωγράφους ή τους ποιητές. Σε όλες τις μορφές της Τέχνης αποτελεί έμπνευση και οι Καλές Τέχνες φανερώνουν την επιρροή οπού άσκησε σε όλους τους καλλιτέχνες με όποιο είδος Τέχνης κι αν ασχολούνται. Ο άνθρωπος μέσα στο περιβάλλον δημιουργεί Μουσική, Ζωγραφική, Ποίηση, Γλυπτική, χορό, τραγούδι, θέατρο, αλλά και όλες οι μορφές τέχνης έχουν άμεση έμπνευση από το περιβάλλον.

Κυριακή 5 Ιουνίου 2022

QOL-12. Relaxation technique of imagery based story telling reduces manifestation of anxiety in children and adolescents undergoing brain tumor surgery

alexandrossfakianakis shared this article with you from Inoreader
Abstract
Children and adolescents undergoing surgical resection of brain tumors are prone to marked psychologic burden. Especially fear of surgery and its consequences like pain or neurologic sequelae is an important issue. Techniques of relaxation might reduce the intensity of the experienced anxiety and therefore might improve quality of life. In this study, we aimed at determining the effect of a standardized imagery story telling on experienced anxiety as quantified by the questionaire KAT III and cardiac frequency (CF) before and after intervention at two time points (before and after surgery). 12 patients (age: 6-17 years) undergoing brain tumor resection were included in the study. KAT III-scores and CF were determined and compared before and after interventions using a dependend t-test. Mean KAT III-score before first intervention was 0.23 (SD: 0.23), while it was 0.15 (SD: 0.21) after (p = 0.11). Mean KAT III-score before second intervention was 0.11 (SD: 0.13), after: 0.05 (SD: 0.9), p = 0.07. Mean CF before first intervention was 77.1 (SD: 10.3), after: 68,36 (SD: 6.8), p = 0.003. Mean CF before second intervention was 71.67 (SD: 9.57), after: 65 (SD: 8.72), p = 0.003. CF was significantly lower post-interventionally after the first and the second intervention. KAT III-score showed a trend to be lower post-interventionally after the second intervention. Hence, our study points at an efficacy of the deployed relaxation technique of imagery story telling in children and adolescents undergoing brain tumor surgery, although it was limited by a small patient number. Further studies with larger patient numbers and a comparison of randomized intervention vs. non-intervention groups are warranted.
View on Web

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου