Στην βιολογία, το περιβάλλον μπορεί να καθοριστεί σαν ενα σύνολο κλιματικών, βιοτικών, κοινωνικών και εδαφικών παραγόντων που δρουν σε έναν οργανισμό και καθορίζουν την ανάπτυξη και την επιβίωση του. Έτσι, περιλαμβάνει οτιδήποτε μπορεί να επηρεάσει άμεσα τον μεταβολισμό ή τη συμπεριφορά των ζωντανών οργανισμών ή ειδών, όπως το φως, ο αέρας, το νερό, το έδαφος και άλλοι παράγοντες. Δείτε επίσης το άρθρο για το φυσικό περιβάλλον και τη φυσική επιλογή.
Στην αρχιτεκτονική, την εργονομία και την ασφάλεια στην εργασία, περιβάλλον είναι το σύνολο των χαρακτηριστικών ενός δωματίου ή κτιρίου που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής και την αποδοτικότητα, περιλαμβανομένων των διαστάσεων και της διαρρύθμισης των χώρων διαβίωσης και της επίπλωσης, του φωτισμού, του αερισμού, της θερμοκρασίας, του θορύβου κλπ. Επίσης μπορεί να αναφέρεται στο σύνολο των δομικών κατασκευών. Δείτε επίσης το άρθρο για το δομημένο περιβάλλον.
Στην ψυχολογία, περιβαλλοντισμός είναι η θεωρία ότι το περιβάλλον (με τη γενική και κοινωνική έννοια) παίζει μεγαλύτερο ρόλο από την κληρονομικότητα καθορίζοντας την ανάπτυξη ενός ατόμου. Συγκεκριμένα, το περιβάλλον είναι ένας σημαντικός παράγοντας πολλών ψυχολογικών θεωριών.
Στην τέχνη, το περιβάλλον αποτελεί κινητήριο μοχλό και μούσα εμπνέοντας τους ζωγράφους ή τους ποιητές. Σε όλες τις μορφές της Τέχνης αποτελεί έμπνευση και οι Καλές Τέχνες φανερώνουν την επιρροή οπού άσκησε σε όλους τους καλλιτέχνες με όποιο είδος Τέχνης κι αν ασχολούνται. Ο άνθρωπος μέσα στο περιβάλλον δημιουργεί Μουσική, Ζωγραφική, Ποίηση, Γλυπτική, χορό, τραγούδι, θέατρο, αλλά και όλες οι μορφές τέχνης έχουν άμεση έμπνευση από το περιβάλλον.

Πέμπτη 26 Απριλίου 2018

IJERPH, Vol. 15, Pages 862: The Comprehensive Snack Parenting Questionnaire (CSPQ): Development and Test-Retest Reliability

IJERPH, Vol. 15, Pages 862: The Comprehensive Snack Parenting Questionnaire (CSPQ): Development and Test-Retest Reliability

International Journal of Environmental Research and Public Health doi: 10.3390/ijerph15050862

Authors: Dorus W. M. Gevers Stef P. J. Kremers Nanne K. de Vries Patricia van Assema

The narrow focus of existing food parenting instruments led us to develop a food parenting practices instrument measuring the full range of food practices constructs with a focus on snacking behavior. We present the development of the questionnaire and our research on the test-retest reliability. The developed Comprehensive Snack Parenting Questionnaire (CSPQ) covers 21 constructs. Test-retest reliability was assessed by calculating intra class correlation coefficients and percentage agreement after two administrations of the CSPQ among a sample of 66 Dutch parents. Test-retest reliability analysis revealed acceptable intra class correlation coefficients (≥0.41) or agreement scores (≥0.60) for all items. These results, together with earlier work, suggest sufficient psychometric characteristics. The comprehensive, but brief CSPQ opens up chances for highly essential but unstudied research questions to understand and predict children’s snack intake. Example applications include studying the interactional nature of food parenting practices or interactions of food parenting with general parenting or child characteristics.



from Enviromental via alkiviadis.1961 on Inoreader https://ift.tt/2Ki95jU

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου