Στην βιολογία, το περιβάλλον μπορεί να καθοριστεί σαν ενα σύνολο κλιματικών, βιοτικών, κοινωνικών και εδαφικών παραγόντων που δρουν σε έναν οργανισμό και καθορίζουν την ανάπτυξη και την επιβίωση του. Έτσι, περιλαμβάνει οτιδήποτε μπορεί να επηρεάσει άμεσα τον μεταβολισμό ή τη συμπεριφορά των ζωντανών οργανισμών ή ειδών, όπως το φως, ο αέρας, το νερό, το έδαφος και άλλοι παράγοντες. Δείτε επίσης το άρθρο για το φυσικό περιβάλλον και τη φυσική επιλογή.
Στην αρχιτεκτονική, την εργονομία και την ασφάλεια στην εργασία, περιβάλλον είναι το σύνολο των χαρακτηριστικών ενός δωματίου ή κτιρίου που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής και την αποδοτικότητα, περιλαμβανομένων των διαστάσεων και της διαρρύθμισης των χώρων διαβίωσης και της επίπλωσης, του φωτισμού, του αερισμού, της θερμοκρασίας, του θορύβου κλπ. Επίσης μπορεί να αναφέρεται στο σύνολο των δομικών κατασκευών. Δείτε επίσης το άρθρο για το δομημένο περιβάλλον.
Στην ψυχολογία, περιβαλλοντισμός είναι η θεωρία ότι το περιβάλλον (με τη γενική και κοινωνική έννοια) παίζει μεγαλύτερο ρόλο από την κληρονομικότητα καθορίζοντας την ανάπτυξη ενός ατόμου. Συγκεκριμένα, το περιβάλλον είναι ένας σημαντικός παράγοντας πολλών ψυχολογικών θεωριών.
Στην τέχνη, το περιβάλλον αποτελεί κινητήριο μοχλό και μούσα εμπνέοντας τους ζωγράφους ή τους ποιητές. Σε όλες τις μορφές της Τέχνης αποτελεί έμπνευση και οι Καλές Τέχνες φανερώνουν την επιρροή οπού άσκησε σε όλους τους καλλιτέχνες με όποιο είδος Τέχνης κι αν ασχολούνται. Ο άνθρωπος μέσα στο περιβάλλον δημιουργεί Μουσική, Ζωγραφική, Ποίηση, Γλυπτική, χορό, τραγούδι, θέατρο, αλλά και όλες οι μορφές τέχνης έχουν άμεση έμπνευση από το περιβάλλον.

Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2022

The development of the Standardized Tool for the Assessment of Bruxism (STAB): An international road map

alexandrossfakianakis shared this article with you from Inoreader

Abstract

This paper summarizes the background reasoning and work that led to the selection of the items included in the Standardized Tool for the Assessment of Bruxism (STAB), also introducing the list of items. The instrument is currently being tested for face validity and on-field comprehension.

The underlying premise is that the different motor activities included in the bruxism spectrum (e.g., clenching versus grinding, with or without teeth contact) potentially need to be discriminated from each other, based on their purportedly different etiology, comorbidities, and potential consequences. Focus should be on a valid impression of the activities' frequency, intensity, and duration.

The methods that can be used for the above purposes can be grouped into strategies that collect information from the patient's history (subject-based), from the clinical assessment performed by an examiner (clinically based), or from the use of instruments to measure certain outcomes (instrumentally based). The three strategies can apply to all aspects of bruxism (i.e., status, comorbid conditions, etiology, and consequences).

The STAB will help gathering information on many aspects, factors, and conditions that are currently poorly investigated in the field of bruxism. To this purpose, it is divided into two axes. Axis A includes the self-reported information on bruxism status and potential consequences (subject-based report) together with the clinical (examiner report) and instrumental assessment (technology report). Axis B includes the self-reported information (subject-based report) on factors and conditions that may have an etiological or comorbid role for bruxism. This comprehensive multidimensional assessment system will allow building predictive model for clinical and research purposes.

View on Web

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου