Στην βιολογία, το περιβάλλον μπορεί να καθοριστεί σαν ενα σύνολο κλιματικών, βιοτικών, κοινωνικών και εδαφικών παραγόντων που δρουν σε έναν οργανισμό και καθορίζουν την ανάπτυξη και την επιβίωση του. Έτσι, περιλαμβάνει οτιδήποτε μπορεί να επηρεάσει άμεσα τον μεταβολισμό ή τη συμπεριφορά των ζωντανών οργανισμών ή ειδών, όπως το φως, ο αέρας, το νερό, το έδαφος και άλλοι παράγοντες. Δείτε επίσης το άρθρο για το φυσικό περιβάλλον και τη φυσική επιλογή.
Στην αρχιτεκτονική, την εργονομία και την ασφάλεια στην εργασία, περιβάλλον είναι το σύνολο των χαρακτηριστικών ενός δωματίου ή κτιρίου που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής και την αποδοτικότητα, περιλαμβανομένων των διαστάσεων και της διαρρύθμισης των χώρων διαβίωσης και της επίπλωσης, του φωτισμού, του αερισμού, της θερμοκρασίας, του θορύβου κλπ. Επίσης μπορεί να αναφέρεται στο σύνολο των δομικών κατασκευών. Δείτε επίσης το άρθρο για το δομημένο περιβάλλον.
Στην ψυχολογία, περιβαλλοντισμός είναι η θεωρία ότι το περιβάλλον (με τη γενική και κοινωνική έννοια) παίζει μεγαλύτερο ρόλο από την κληρονομικότητα καθορίζοντας την ανάπτυξη ενός ατόμου. Συγκεκριμένα, το περιβάλλον είναι ένας σημαντικός παράγοντας πολλών ψυχολογικών θεωριών.
Στην τέχνη, το περιβάλλον αποτελεί κινητήριο μοχλό και μούσα εμπνέοντας τους ζωγράφους ή τους ποιητές. Σε όλες τις μορφές της Τέχνης αποτελεί έμπνευση και οι Καλές Τέχνες φανερώνουν την επιρροή οπού άσκησε σε όλους τους καλλιτέχνες με όποιο είδος Τέχνης κι αν ασχολούνται. Ο άνθρωπος μέσα στο περιβάλλον δημιουργεί Μουσική, Ζωγραφική, Ποίηση, Γλυπτική, χορό, τραγούδι, θέατρο, αλλά και όλες οι μορφές τέχνης έχουν άμεση έμπνευση από το περιβάλλον.

Τρίτη 20 Απριλίου 2021

Therapie von Sprachentwicklungsstörungen: Eine Leitlinie ist längst überfällig

xlomafota13 shared this article with you from Inoreader

lro-0969_10-1055-a-1408-7599-1.jpg

Laryngorhinootologie
DOI: 10.1055/a-1408-7599

Für die Therapie von Sprachentwicklungsstörungen (SES) ist bislang weitgehend unklar, wie die Evidenz aus individueller therapeutischer Expertise in das klinisch-praktische Vorgehen integriert wird. Die Entwicklung einer Leitlinie zur Therapie von SES, insbesondere für Kindergarten- und Vorschulkinder, ist daher aus 2 Gründen längst überfällig und zugleich eine besondere Herausforderung: (1) SES, die nicht im Zusammenhang mit einer Komorbidität stehen, werden mit verschiedenen Termini belegt und (2) bilden alle SES eine Schnittstelle medizinischer, psychologischer, pädagogischer, linguistischer und sprachtherapeutischer Fachdisziplinen. Die Deutsche Gesellschaft für Phoniatr ie und Pädaudiologie hat nun eine „Interdisziplinäre (S3-) Leitlinie zur Therapie von Sprachentwicklungsstörungen" (Register-Nr. 049–015) bei der Arbeitsgemeinschaft Wissenschaftlicher Medizinischer Fachgesellschaften AWMF e. V. angemeldet. Damit soll die Lücke zwischen sprachtherapeutischer Praxis und Forschungsevidenz geschlossen werden, um für den individuellen Behandlungsfall eine möglichst optimale Therapieempfehlung bzw. Therapieentscheidung treffen zu können – basierend auf dem besten wissenschaftlich verfügbaren Fachwissen.
[...]

Georg Thieme Verlag KG Rüdigerstraße 14, 70469 Stuttgart, Germany

Article in Thieme eJournals:
Table of conte nts  |  Abstract  |  Full text

View on the web

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου