Στην βιολογία, το περιβάλλον μπορεί να καθοριστεί σαν ενα σύνολο κλιματικών, βιοτικών, κοινωνικών και εδαφικών παραγόντων που δρουν σε έναν οργανισμό και καθορίζουν την ανάπτυξη και την επιβίωση του. Έτσι, περιλαμβάνει οτιδήποτε μπορεί να επηρεάσει άμεσα τον μεταβολισμό ή τη συμπεριφορά των ζωντανών οργανισμών ή ειδών, όπως το φως, ο αέρας, το νερό, το έδαφος και άλλοι παράγοντες. Δείτε επίσης το άρθρο για το φυσικό περιβάλλον και τη φυσική επιλογή.
Στην αρχιτεκτονική, την εργονομία και την ασφάλεια στην εργασία, περιβάλλον είναι το σύνολο των χαρακτηριστικών ενός δωματίου ή κτιρίου που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής και την αποδοτικότητα, περιλαμβανομένων των διαστάσεων και της διαρρύθμισης των χώρων διαβίωσης και της επίπλωσης, του φωτισμού, του αερισμού, της θερμοκρασίας, του θορύβου κλπ. Επίσης μπορεί να αναφέρεται στο σύνολο των δομικών κατασκευών. Δείτε επίσης το άρθρο για το δομημένο περιβάλλον.
Στην ψυχολογία, περιβαλλοντισμός είναι η θεωρία ότι το περιβάλλον (με τη γενική και κοινωνική έννοια) παίζει μεγαλύτερο ρόλο από την κληρονομικότητα καθορίζοντας την ανάπτυξη ενός ατόμου. Συγκεκριμένα, το περιβάλλον είναι ένας σημαντικός παράγοντας πολλών ψυχολογικών θεωριών.
Στην τέχνη, το περιβάλλον αποτελεί κινητήριο μοχλό και μούσα εμπνέοντας τους ζωγράφους ή τους ποιητές. Σε όλες τις μορφές της Τέχνης αποτελεί έμπνευση και οι Καλές Τέχνες φανερώνουν την επιρροή οπού άσκησε σε όλους τους καλλιτέχνες με όποιο είδος Τέχνης κι αν ασχολούνται. Ο άνθρωπος μέσα στο περιβάλλον δημιουργεί Μουσική, Ζωγραφική, Ποίηση, Γλυπτική, χορό, τραγούδι, θέατρο, αλλά και όλες οι μορφές τέχνης έχουν άμεση έμπνευση από το περιβάλλον.

Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2023

Developmental Outcomes in Children Born to Women with Possible Subclinical Rubella Exposures During Pregnancy

alexandrossfakianakis shared this article with you from Inoreader

Abstract

This study investigated outcomes of children born to women who seroconverted to rubella immune during pregnancy.

In a prior 2012-2013 study of 296 women who were rubella non-immune, 26 (8.8%) seroconverted to rubella immune during pregnancy. These same women and their now 8-9 years-old children were queried as to the children's developmental health. After removing exclusions and those lost to follow-up, the total response rate was 115/204 (56.4%). Three sets of twins in the non-immune group increased the total to 118. The seroconversion group had more autism (12.5% versus 3.9%, P=.19), ADHD (37.5% versus 18.6%, P=.10), and any developmental disability (43.8% versus 31.4%, P=.39) but none showed a statistical difference between the two groups. Compared to Autism and Developmental Disabilities Monitoring data, the seroconversion group had a greater prevalence of autism (OR 6.07, P=0.051, nonsignificant); and to data derived from the National Health Interview Survey, a nonsignificant higher odds of autism (OR 5.57, P=0.060), higher odds of ADHD (OR 5.65, P=0.0027) and of an y developmental disability (OR 3.59, P=0.014).The non-immune group also demonstrated a statistically significant increase for both ADHD and any developmental disability, but not for autism.

This article is protected by copyright. All rights reserved.

View on Web

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου